Today’s quote

Tadi aku bukak cite korea kat ch303. Layan jugak la. Bila iklan aku pn tuka ke ch awani. Ada satu talk agama ni. Ada sorang ustaz ni jadi guest. Aku nak ulang balik apa yang dia cakap tu. Masa aku dengar tu tiba2 hati aku berdegup pantas. Otak aku ligat berfikir. Aku tak sangka dgn hanya dengar kata2 ustaz tu fikiran aku boleh berubah. Ni aku ulang balik apa yg dia cakap. Tak 100% sbijik kot.aku pn ingat2 lupa.

“Sekiranya kamu bgn dari tidur untuk mencari keredhaan Allah, maka dunia akan sujud padamu. Akan tetapi sekiranya kamu bangun untuk mencari kekayaan, maka kekayan itu akan berada dia antara 2 mata kamu dan membuatkan kamu gelisah sepanjang hari”

Aku tak pasti ni hadis nabi ke tak sebab aku dh xbape denga apa dia ckp lepas cite menda ni, otak aku dh pk mcm2. Dia sebut ni untuk peniaga2 Islam supaya jujur dalam melakukan perniagaan. Kejujuran itu mungkin mendatangkan kerugian, akan tetapi ia akan meningkatkan ketakwaan kita kepada Allah.

Subhnallah.

Aku harap aku tak tipu sape2 untuk kepentingan aku. Semoga Allah melindungi kita dari hasad dengki, tipu muslihat dan fitnah. Amin.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: